توصیه هایی که قبل از خرید دوربین مدار بسته باید به آنها توجه کنید
فروش یو پی اس ، یو پی اس چینی ، باتری یو پی اس چینی
توصیه هایی که قبل از خرید دوربین مدار بسته باید به آنها توجه کنید
سه شنبه 21 شهريور 1396 ساعت 23:55 | بازدید : 390 | نویسنده : یو پی اس | ( نظرات )

توصیه هایی که قبل از خرید دوربین مدار بسته باید به آنها توجه کنید

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

روبروي مشتريان: يكي از قسمت هاي كه صاحبان واحد و كارفرمايان به آن دقت بسياري دارند روبروي مشتريان مي باشد.

براي اينكار مي توان از يك دوربين مداربسته روبروي مشتريان استفاده كرد.

اگر واحد تجاري بزرگ نباشد به گونه ي دوربين را نصب ميكنند كه علاوه بر مشتري بتواند ورودي واحد نيز پوشش بدهد. انتخاب مناسب در اينباره دوربين هاي دام ميباشد.

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

روبروي فروشنده : در صورتي كه شخص فروشنده خود كارفرما نباشد گاهي از دوربين مداربسته براي كنترل بر روي عملكرد فروشنده نصب ميگردد.

در چنين مواقعي محل نصب دوربين مداربسته روبروي فروشنده خواهد بود .

 

محيط بيرون واحد تجاري: يكي از محيط هاي كه از حساسيت بالايي برخوردار مي باشد محيط بيروني واحد تجاري است.

اگر از چنين مواردي استفاده شود موجب بالا بردن ضريب امنيت واحد تجاري و محيطهاي كنار آن خواهد شد.

با توجه به محل واحد تجاري از يك يا دو ( در مواقع ضروري تعداد بيشتر) دوربين مداربسته استفاده مي شود.

بدين منظور از دوربين هاي صنعتي استفاده ميشود كه مي توان براي به صرفه بودن از دوربين هاي بولت outdoorاستفاده نمود.

 

انبار يا قفسه ها : اگر مغازه يا فروشگاه مورد نظر قفسه هاي داخلي يا انباري داشته باشد كه پوشش آنها به وسيله دوربين هاي ديگر انجام نگردد بايد از تعداد دوربين هاي بيشتري براي پوشش و كنترل آنها استفاده كرد.گزينه مناسب براي اين قسمت ها ، دوربين هاي دام هستند .اگر تنها نياز باشد كه يك زاويه خاص تحت نظر باشد لازم است كه از دوربين هاي باكس با لنز خارجي استفاده گردد.

 

دخل ( صندوق) : اگر از دوربين هاي استفاده شود كه اين قسمت را تحت كنترل بگيرد سبب مي شود شما از تمامي ورود و خروج هاي پول ها باخبر باشيد و حساب دقيق تري را در دست بگيريد . براي چنين مواقعي معمولا استفاده از يك دوربين باكس با لنز مناسب توصيه مي گردد.

 

واحد اداري: در محيط هاي اداري بيشتر از اينكه بحث امنيت مطرح باشد نظارت مهم است . با اين وجود ممكن مشتريان زيادي وجود داشته باشند كه نيازهاي متفاوتي داشته باشند . نصب دوربين هاي مداربسته در مكان هاي اداري به نياز كارفرمايان بستگي دارد پس نمي توان در اين باره از جزييات دوربين مداربسته سخن گفت.اگر بخواهيم تعداد دقيق دوربين ها را نيز بيان كنيم بايد بگوييم بعد از بازديد از محل مي توان نظر قطعي را بيان كرد.

 

 واحد مسكوني: براي هر ساختمان ، نصب دوربين مداربسته متفاوت مي باشد . اما در ساختمان ها نقاطي وجود دارد بصورت رايج مهم قرارگيري دوربين هاي مداربسته هستند كه در ادامه به آنها اشاره شده است:

 

درب ورودي ساختمان : مهم ترين قسمتي كه دوربين مداربسته در آن نصب مي شود ورود و خروجي ساختمان ميباشد كه از دوربين هاي صنعتي و یا دیواری در اينباره استفاده مي شود اين دوربين ها براي اينكار مناسب هستند.

 

پاركينگ ها : با توجه به تعداد طبقات و شكل پاركينيگ بايد بگونه ي دوربين نصب گردد كه بتواند ورود و خروج خودروها را نشان دهد . براي چنين مواقعي از دوربين هاي دام و بولت outdoorاستفاده مي گردد.

 

حياط : اگر حياط شما در قسمت پشت ساختمان قرار دارد و امكان ورود و خروج از محيطهاي مجاور را به وجود مي اورد لازم است حداقل از يك دوربين براي محافظت از آن استفاده گردد.براي چنين مواقعي از دوربين هاي بولت outdoorاستفاده مي گردد.

 

روبروي ساختمان: اگر اهالي ساختمان خودروهاي خود را روبروي ساختمان پارك ميكنمد نياز است شما محيط را با يك دوربين و دو دوربين پوشش قرار دهند. براي چنين مواقعي از انواع دوربين مدار بسته خارجی استفاده مي شود.

 

پشت بام : اگر پشت بام ساختمان شما ، به وسيله ساختمان هاي كناري ديگر در دسترس است بهتر مي باشد حداقل از يك دوربين براي ورودي پشت بام در نظر گرفته شود و يا از دوربيني استفاده شود كه پشت بام كنترل گردد . براي چنين منظوري از انواع مختلف دوربين مدار بسته بولت یا دیواری استفاده مي شود.

اگر در رابطه با ارزش استفاده از سيستم مداربسته تفكري داشته باشيم پي به اهميت آن خواهيم برد.

متاسفانه بيشتر مردم بر اين باورند كه استفاده از سيستم هاي امنيتي پيشرفته تنها هزينه ي اضافي بيش نيست.

اما استفاده از يك دوربين مداربسته مي تواند سبب پيشگيري از جرايم و سرقت هاي زيادي شود ، البته فراموش نكنيد كه در بسياري از مواقع دوربين هاي مداربسته توانسته اند كمك زيادي به دستگيري سارقان داشته باشند و حتي سبب جبران خسارت شوند.

توصيه ما  : هنگامي كه ميخواهيد تعداد دوربين مداربسته و كيفيت آن را انتخاب كنيد حتما هزينه آن را با توجه به ارزشي كه دارند مقايسه كنيد و سپس تصميم نهايي را بگيريد.

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

انتخاب نوع دوربين

در انتخاب نوع دوربين مداربسته عواملي مهمي تدخيل هستند كه در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • نوع بدنه و ميزان استقامت دوربین مدار بسته
  • توانايي و برد پرتاب سیستم ديد در شب
  • زاويه ديد لنز دوربين مدار بسته
  • ابعاد دوربين مدار بسته با به توجه مورد استفاده و كاربرد.

 

در اصطلاح دوربين ها به صورت كلي به دو گروه دسته بندي مي شوند كه عبارت اند از :

داخلی  و خارجی که در کل توصیه همیشگی ما استفاده از دوربین های خارجیست که با اختلاف هزینه بسیار کمی در دسترسند .

دوربين هاي داخلی:  اين دوربين ها بيشتر در محيط هاي دروني استفاده مي شوند و بدنه آنها به گونه ي است كه براي محيط هاي خارجي مناسب نيستند . دقت داشته باشيد كه اين دوربين ها به گردوخاك حساس مي باشند .

دوربين هاي خارجی: اين دوربين ها بيشتر براي محيط هاي بيروني استفاده مي شوند و بدنه ي آنها ضد گردوغبار مي باشد .

 

يكي از قابليت هاي كه در دوربين هاي مداربسته بسیار مهم است قابليت ديد درشب با کیفیت است . امروزه اکثر دوربین های کم کیفیت و با کیفیت به قابلیت دید در شب تجهیز شدند ، اما کیفیت بسیاری از آنها در کمتر از ۶ ماه با افت شدید همراه است

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

دوربين مدار بسته مي تواند در شرايط كم نور و تاريك تصاوير خوبي را به ما بدهند. اگر اين موضوع براي شما مهم است حتما به اين قابليت ( ديد در شب ) در اين دوربين ها دقت نماييد.

انواع دوربین مدار بسته انواع زوایای دید و لنزهای متفاوت دارند که با توجه به زاویه مورد نظر و همچنین کاربرد دوربین این موضوع مورد بررسی و در نظر گرفته میشود.

در صورتی که قصد دارید دوربین به گونه ی باشد که مشتری آن را ببنید و به اصطلاح ساده تر نقش بازدارنده را داشته باشد

باید نصب دوربین را در زاویه دید مشتری انجام دهید و یا حتی می توانید از قاب بزرگتر یا کاور استفاده کنید این کار سبب می شود تا دوربین جلب توجه کند اما اگر می خواهید بصورت مخفی باشد می تواند در مکانی نصب کنید که کسی آن را نبیند.

برای محیط های تجاری و اداری ( محیط های مسقف) می توان از دوربین های دام (سقفی) استفاده کرد که لنز ثابت دارند و زاویه دید آنها ۷۰ تا ۸۵ درجه است همچنین در بیشتر مواقع این دوربین ها قابلیت دید در شب را نیز دارا هستند.

برای محیط های بیرونی عموما از دوربین های بولت (دیواری)  استفاده می کنند، این دوربین ها لنز ثابت دارند و زاویه دید آنها ۲۵ ، ۵۰ ، ۷۰ درجه می باشد

و همچنین لنزهای متغیر آنها از ۳۵ تا ۸۰ درجه و ۲۵ تا۸۰ درجه هستند . بدنه این دوربین ها در مقابل گرد و خاک مقاوم است به همین دلیل بیشتر برای محیط های بیرونی از آنها استفاده می کنند . بیشتر این دوربین ها قابلیت دید در شب را دارا هستند.

در دوربین های باکس (BOX) می توان لنز خارجی را نصب کرد که برای مکان های داخلی می توان تصاویر مناسب تر با زاویای خاص و تخصصی در اختیار ما قرار دهند اما به دلیل اینکه به آب حساس می باشد اگر بخواهیم در محیط های بیرونی از آنها استفاده کنیم باید برای آنها کاور بگذاریم تا در برابر آب محافظت شوند. لازم است بدانید این دوربین ها در شرایط کم نور می توانند تصویرهای خوبی را به ما بدهند اما دید در شب ندارند.

دوربین های مینیاتوری یا دوربین های مخفی ، ابعاد کوچکی هستند و در محیط های داخلی از آنها استفاده می شود و دید در شب نداشته اند  .

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

دستگاه ضبط کننده تصویر:

دستگاه ضبط دوربین مدار بسته مناسب به شرایط و انتظاراتی وابسته است که شما از سیستم مداربسته دارید ،پس انتخاب  این دستگاه دروضعیت های مختلف ، متفاوت می باشد .

اصلی ترین موضوع میزان کانال های ورودی تصویر و صوت و حجم حافظه قابل استفاده در آن است.

DVR انواع ۴ تا ۳۲ کانال داشته اند که انتخاب آنها با توجه به میزان دوربین ها صورت می گیرد.

اگر از چهار دوربین کمتر استفاده شود می توان از دستگاهی استفاده کرد که ۴ کانال دارد اما اگر می خواهید از دوربین های بیشتری استفاده کنید یا به مکان دیگری بروید پیشنهاد می شود دستگاهی را انتخاب کنید که ورودی های بیشتری داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که از دستگاهی با برند معتبر استفاده کنید ، فراموش نکنید دستگاه باید گارانتی معتبری داشته باشد.

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

حافظه دستگاه ضبط کننده(هارد دیسک)

ظرفیت هارد با آیتم های مختلفی محاسبه می شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است :

  • میزان دوربین ها
  • میزان ساعت های که تصاویر ضبط شده اند
  • میزان حجم تصاویر گرفته شده ( حجم تصاویر با بالارفتن کیفیت بیشتر می شود)
  • تعداد روزهای که قصد داریم تصاویر نگه داشته شوند.

برای ذخیره تصاویر در ۴ دوربین معمولا به یک هارد با ظرفیت ۱ ترابایت نیاز داریم .

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

نوع سیستم دوربین مدار بسته

بستر سیستم های دوربین مدار بسته در دو نوع هستند که عبارت اند از تحت شبکه ، آنالوگ

در حالت طبیعی و استاندارد ، دوربین های شبکه کیفیت بالای تصویری دارند ولی قیمت  آنها بسیار گرانتر است و همین موضوع سبب شده تا در پروژه های کوچک کمتر مورد استفاده قرار بگیرند . تنها در مواردی که تعداد دوربین ها بیش از حد معمول باشد ، بستر شبکه محیا باشد و یا نیاز به استفاده تخصصی باشد از دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده میکنیم.

سیستم های آنالوگ از نظر کیفیتی در رده متوسط می باشند و استفاده از آنها بسیار رایج است زیرا هم هزینه کمی دارند و هم ساده می باشند که امروزه آنها هم با کیفیت های HD  عرضه میشوند .

اگر می خواهید تصاویر خود را بر روی گوشی ، تبلت ، کامپیوتر ، لپ تاپ و … به وسیله اینترنت مشاهده کنید باید یک خط اینترنت تهیه کنید و سپس مودم خود را به دستگاه DVR متصل نمایید تا بتوانید از طریق اینترنت تصاویر دوربین را مشاهده نمایید . برای اینکار شما باید یک آی پی داشته باشید . آپی ها شامل دو دسته هستند که عبارت اند از دینامیک و استاتیک .

استفاده از آی پی دینامیک از نظر هزینه ی مناسب تر است اما به دلیل اینکه آی پی دینامیک دائما تغییر می کند

و هر بار که شما به اینترنت متصل می شوید  ISP یک آی پی متفاوت به شما خواهد  داد. توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

این امکان وجود دارد که دیگران به تصاویر شما دسترسی پیدا کنند. برای همین پیشنهاد می شود از IP استاتیک استفاده کنید چون IPمشخصی توسط شرکت به شما داده می شود و همیشه این ادرس ثابت است.

البته در انتخاب شرکت نیز دقت کنید تا شرکت معتبری انتخاب نمایید و تا امنیت لازم را به وجود بیاورد و سیستم شما توسط هکرها هک نشود؛

همچنین پشتیبانی شرکت دائمی باشد. توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

قیمت :

قیمت موضوع مهمی است و همیشه جز مسائلی بوده که کاربران بسیار به آن دقت می کنند.

همه ی ما دوست داریم پولمان را در جای صرف کنیم که ارزش آن را داشته باشد ، هیچ کدام از ما هدر رفتن پولمان را دوست نداریم.

پس فراموش نکنید همیشه در انتخاب محصول به بالابودن قیمت آن نیز دقت کافی داشته باشید و پس بعد از بررسی های لازم تصمیم خود را بگیرید  و محصول را خریداری نمایید .

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

انتخاب برند : گمراه کننده ترین قسمت !!

فریب نخورید . هر قیمت بالایی نشان دهنده کیفیت محصولات نیست و همینطور هر قیمت پایینی نشان دهنده انصاف نیست.

با فراوان شدن محصولات تقلبی با نام های برند های بسیار معتبر جهانی ،در صورتی که شما یک متخصص نباشید انتخاب برند پیچیدگی های خاص خود را دارد

که معمولا این مورد از نوع گارانتی و اعتبار شرکت گارانتی کننده کالا قابل تشخیص تر است.

پس  با مشاورین خود صحبت کنید . حقیقت را از ایشان بخواهید و تصمیم بگیرید مشاوره ایشان تا چه حد قابل اعتماد است .

 

توصیه هایی برای خرید دوربین مدار بسته

زاویه دید در دوربین های مدار بسته

دوربین مدار بسته مینیاتوری

دوربین مدار بسته آنالوگ نسل جدید

نرم افزار تشخیص صورت دوربین مداربسته

مگاپیکسل در دوربین های مداربسته

مکانیزم بهبود تصویر در دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته ال جی

سیستم مداربسته شبکه (IP)

دوربین مداربسته آنالوگ



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان یو پی اس ، خرید یو پی اس ، یوپی اس و آدرس finetco.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 98
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 26
:: بازدید ماه : 555
:: بازدید سال : 1525
:: بازدید کلی : 36406